Sunday 3 November 2013

Khasiat dan Keperluan Vitamin E

Assalamualaikum..
Lately nie enrty aku byk pasal awet muda dan kecantikan je kan.. Nak buat macam mne kan, Shaklee mmg menawarkan produk utk kesihatan dan kecantikan, so tak prlu hairanlah knpe SID ramai yg cun melecun.. Hehehe

Sape tau apa khasiat Vitamin E utk tubuh badan kita. Vitamin E sgt2 perlu dlm badan kita sebab dapat memperbaiki peredaran darah dan tisu di samping mencegah dan menggalakkan kulit serta rambut yg sihat. Zat ini juga dipercayai dapat mencegah kanser dan katarak. Biasanya vitamin E boleh didapati di dalam kekacang, ubi kentang, gandum dan rumpai laut.




Antara keperluan dan khasiat vitamin E kepada tubuh badan kita ialah :


 1. Vitamin E membuatkan si pengamal nampak muda kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten sangat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ianya juga membantu menghilangkan parut dan jeragat. Membantu wajah nampak lebih berseri dan tidak kusam.

2. Vitamin E kaya dgn antioksidaan yg dapat mencegah penyakit kanser

3. Vitamin E sangat membantu dalam aspek kesuburan. Bagi ibu yang menyusu, kedinginan adalah masalah biasa yang bakal dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi dari hormon estrogen. Walau bagaimanapun melalui pengalaman ibu, pengambilan vitamin membantu mengatasi masalah kedinginan.

4. Vitamin E dapat menghilangkan masalah parut jerawat, jeragat dan tompok hitam

5. Mencegah penyakit alzherimer

6. Bagi wanita yang pernah melahirkan anak, perasankah anda kawasan aerola iaitu kawasan bahagian puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran akan membuatkan ianya semakin gelap. Ibu membuat kesimpulan bahawa ianya merupakan pigmentation after kelahiran. Namun dengan pengambilan vitamin E yang konsisten membantu kawasan gelap itu mengecil dan warna puting menjadi cerah semula. Parut strecth mark akan semakin pudar.

7. Bagi yang mempunyai masalah pre-menstrual yang teruk, vitamin E membantu mengurangkan kesakitan akibat pre-menstrual.

8. Mengembangkan salur darah serta dapat menghalang pembekuan darah dr berlaku





Fantasi cinta merah,
Erra..



No comments:

Post a Comment